Title
Modelovanje i razvoj metodološkog pristupa upravljanju marketinškim aktivnostima u kreativnim industrijama
Creator
Nikolić, Dejana, 1988-
CONOR:
35559015
Copyright date
2022
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 08.07.2022.
Other responsibilities
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Fakultet organizacionih nauka
Group
Katedra za marketing menadžment i odnose s javnošću
Alternative title
Modeling and development of methodological approach to management marketing activities in creative industries
Publisher
[D. Nikolić]
description
Društvene nauke / Marketing
Social sciences / marketing
Abstract (sr)
Уколико се узме у обзир вишеструки значај креативних индустрија у економском и социјалном развоју на локалном, националном, али и регионалном нивоу, свако истраживање које пружа нова и потпунија сазнања о факторима развоја и успеха маркетинших активности има пуну научну и практичну оправданост. Посебно се то односи на земље у развоју, у којима креативне економије могу да буду важан покретач развоја (Ulldemolins, 2014). Грефе (2006) напомиње да се специфичности маркетинга у креативним индустријама не завршавају постављањем фокуса на маркетинг уз дозволу, већ је потребно узети у обзир и непредвидивост понашања потрошача произв ода креативне индустрије, као и специфичност информација, које треба да буду достављене конзументима како би они одабрали баш тај производ. Посебно отежавајућу околност представља чињеница да се конзументи креативних производа сусрећу са високим степеном неизвесности, услед великог броја нових производа који се пласирају на тржиште, и који на почетку потрошаче постављају у позицију да су несигурни у погледу квалитета производа и сопственог задовољства њиме. Циљ спроведеног истраживања у докторској дисертацији јесте да се оформи концептуални модел који ће открити како љубитељи различитих креативних индустрија уочавају важност елемената маркетинг микса приликом конзумирања производа. За верификацију предложеног концептуалног модела спроведена са два одвојена истраживања и анализирани су одговори 1.606 и 2.170 испитаника из Србије, а добијени подаци су обрађени коришћењем СЕМ анализе моделовања структурних једначина (енгл. Structural Equation Modeling). Добијени резултати потврђују претпоставку да испитаници који преферирају различите филмске жанрове, односно модни стил дају различит значај елементима маркетинг микса. Истраживање показује да се на основу преференција ка жанру, односно модном стилу, маркетиншке активности у фулмској и модној индустрији могу прилагодити тако да побољшају своје ефекте, како током тако и након пандемије. Верује се да представљено истраживање моделовања маркетиншких активности у различитим креативним индустријама на основу преференција и понашања потрошача значајно доприноси развоју и успешности пословања креативних индустрија.
Abstract (en)
If we take into account the multiple importance of creative industries in economic and social development at the local, national and regional level, any research that provides new and more complete knowledge about the factors of development and success of marketing activities has full scientific and practical justification. This is especially true in developing countries, where creative economies can be an important driver of development (Ulldemolins, 2014). Greffe (2006) notes that the specifics of marketing in creative industries do not end with focusing on licenced marketing, but the unpredictabilty of creative consumer behavior should be taken into account, as well as the specificities of information to be provided to consumers. A particularly aggravating circomstance is the fact that consumers of creative products face a high degree of uncertainty, due to the large number of new products placed on the market, which initially put consumers in a position of uncertainty about product quality and personal satisfaction. This doctoral dissertation aims to propose a conceptual model which will unveil how fans of different creative industries observe the importance of elements of marketing mix when consuming products. To verify proposed conceptual model, two separate surveys were conducted and the responses of 1,606 and 2,170 respondents from Serbia were analyzed using structural equation modelling (SEM) analysis. The results support the assumption that the respondents who prefer different film genres/fashion style give different importance to elements of the marketing mix. The findings show that based on the genre/style of the film/fashion marketing activities can be tailored so as to improve their effects, especially during the pandemics and post-pandemics period. It is believed that the herein presented research could initiate further research on the issue of modelling marketing activities in different creative industries based on consumers' preference and behavior.
Authors Key words
Креативне индустрије, маркетиншке активности, моделовање структурних једначина, концептуални модел, комуникација, понашање потрошача
Authors Key words
Creative industries, marketing activities, modelling, SEM, genre preference, style preference, communication, consumer behavior
Classification
UDK=339.138(043.3)
Coverage
132 str.
Type
Tekst
Abstract (sr)
Уколико се узме у обзир вишеструки значај креативних индустрија у економском и социјалном развоју на локалном, националном, али и регионалном нивоу, свако истраживање које пружа нова и потпунија сазнања о факторима развоја и успеха маркетинших активности има пуну научну и практичну оправданост. Посебно се то односи на земље у развоју, у којима креативне економије могу да буду важан покретач развоја (Ulldemolins, 2014). Грефе (2006) напомиње да се специфичности маркетинга у креативним индустријама не завршавају постављањем фокуса на маркетинг уз дозволу, већ је потребно узети у обзир и непредвидивост понашања потрошача произв ода креативне индустрије, као и специфичност информација, које треба да буду достављене конзументима како би они одабрали баш тај производ. Посебно отежавајућу околност представља чињеница да се конзументи креативних производа сусрећу са високим степеном неизвесности, услед великог броја нових производа који се пласирају на тржиште, и који на почетку потрошаче постављају у позицију да су несигурни у погледу квалитета производа и сопственог задовољства њиме. Циљ спроведеног истраживања у докторској дисертацији јесте да се оформи концептуални модел који ће открити како љубитељи различитих креативних индустрија уочавају важност елемената маркетинг микса приликом конзумирања производа. За верификацију предложеног концептуалног модела спроведена са два одвојена истраживања и анализирани су одговори 1.606 и 2.170 испитаника из Србије, а добијени подаци су обрађени коришћењем СЕМ анализе моделовања структурних једначина (енгл. Structural Equation Modeling). Добијени резултати потврђују претпоставку да испитаници који преферирају различите филмске жанрове, односно модни стил дају различит значај елементима маркетинг микса. Истраживање показује да се на основу преференција ка жанру, односно модном стилу, маркетиншке активности у фулмској и модној индустрији могу прилагодити тако да побољшају своје ефекте, како током тако и након пандемије. Верује се да представљено истраживање моделовања маркетиншких активности у различитим креативним индустријама на основу преференција и понашања потрошача значајно доприноси развоју и успешности пословања креативних индустрија.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.