Title
Primena sistema proizvod-usluga u IoT ekosistemu
Creator
Mihailović, Jovana, 1987-
CONOR:
92449545
Copyright date
2024
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Deliti pod istim uslovima 3.0 Srbija (CC BY-NC-SA 3.0)
License description
Dozvoljavate umnožavanje, distribuciju i javno saopštavanje dela, i prerade, ako se navede ime autora na način odredjen od strane autora ili davaoca licence i ako se prerada distribuira pod istom ili sličnom licencom. Ova licenca ne dozvoljava komercijalnu upotrebu dela i prerada. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/rs/deed.sr_LATN Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 26.12.2024.
Other responsibilities
Academic Expertise
Multidisciplinarne i interdisciplinarne naučne oblasti
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Fakultet organizacionih nauka
Alternative title
ǂThe ǂapplication of product-service system in IoT ecosystem
Publisher
[J. Mihailović]
Format
152 str.
description
Tehničke nauke (područje organizacionih nauka) -
Menadžment tehnologije, inovacija i održivog razvoja /Technical sciences (field of organizaciona sciences)
Management of technology, innovation and sustainable development
Abstract (sr)
Sistem proizvod-usluga je aktuelna istraživačka oblast koja je našla široku primenu u naučnim i
stručnim disciplinama i postoji veliki broj radova na temu implementacije sistema proizvod-usluga
i servitizacije kao procesa kroz koji kompanije prolaze kada uvode sistem proizvod-usluga.
Međutim, većina istraživača analizira proizvodne kompanije, koje su, vremenom, uz proizvode
počele da prodaju usluge. U disertaciji se analizira kompanija iz domena telekomunikacija i
ispituje se servitizacija u kompaniji u kojoj se uslugama dodaje proizvod, što je drugačiji pristup
od većine dostupnih radova.
Cilj disertacije je da definiše inovativni koncept, zasnovan na sistemu proizvod-usluga, koji
pospešuje poslovanje mobilnog operatora i pomaže mu da se uspešno pozicionira u IoT
ekosistemu. Kvantitativnom i kvalitativnom analizom, kroz više studija slučaja koje su sprovedene
kod mobilnog operatora, posmatranjem servitizacije iz različitih uglova, analizirani su sistem
proizvod-usluga i njegova primena u IoT ekosistemu. Istraživanja su pokazala i potvrdila da je
uspešnu primenu sistema proizvod-usluga moguće obezbediti: (1) primenom različitih oblika
sistema proizvod usluga (kroz razvojne centre mobilnog operatora) (2) primenom otvorenih
inovacija (različitim modelima kolaboracije sa korisnikom i partnerima) (3) promenom u
organizaciji i njenoj kulturi (kreiranjem prilagođenog paketa proizvod-usluga i pilot projektima).
Grupisanjem tri velike istraživačke, naučne i praktične oblasti: sistem proizvod-usluga, IoT i
otvorene inovacije u disertaciji je definisan održivi koncept koji ima pogodnost za korisnika (u
smislu dobijanja dobrog rešenja), za kompaniju (u smislu boljeg poslovanja kroz odgovarajuće
poslovne modele) i za zajednicu (jer pospešuje inovacije i odgovara izazovima savremenog doba).
Abstract (en)
Nowadays there is a growing interest in the subject of product-service system in academia and
practice and many recent scientific papers on the topic of implementing product-service systems
and servitization, as a process or transformation that companies go through when they introduce a
product-service system, can be found in literature. However, most researchers are focused on the
analysis of manufacturing companies, which, over time, began to sell services on the top of their
products. The dissertation analyses a service company from the telecommunications domain and
examines servitization in environment where products are added on top of the services, which is a
different approach to servitization than most available research.
The goal of the dissertation is to define an innovative concept, based on a product-service system,
which improves the business of a mobile operator and helps it to successfully position in the IoT
ecosystem. The product-service system and its application in the IoT ecosystem were analyzed
through quantitative and qualitative methods and observation from multiple perspectives was
enabled through different case studies conducted at the mobile operator company. Researches have
shown and confirmed that successful application of product-service system can be ensured by: (1)
applying different forms of the product service system (through development centers at the mobile
operator company), (2) applying open innovation (different collaboration models with customer
and partners), (3) changing the organization and its culture (by creating a customized product-
service bundle and through pilot projects)
The dissertation defined sustainable concept beneficial for customers (in terms of getting a good
offer and solution), company (in terms of better business operations through appropriate business
models) as well as for the community (because it promotes innovation and responds to the
challenges of modern times) by combining three large research, scientific and practical areas:
product-service system, IoT and open innovation.
Authors Key words
Sistem proizvod-usluga, IoT, otvorene inovacije, servitizacija, telekomunikacije, mobilni
operatori
Authors Key words
Product-service system, IoT, open innovation, servitization, telecommunications, mobile
operators
Classification
001.895:621.39
Type
Tekst
Abstract (sr)
Sistem proizvod-usluga je aktuelna istraživačka oblast koja je našla široku primenu u naučnim i
stručnim disciplinama i postoji veliki broj radova na temu implementacije sistema proizvod-usluga
i servitizacije kao procesa kroz koji kompanije prolaze kada uvode sistem proizvod-usluga.
Međutim, većina istraživača analizira proizvodne kompanije, koje su, vremenom, uz proizvode
počele da prodaju usluge. U disertaciji se analizira kompanija iz domena telekomunikacija i
ispituje se servitizacija u kompaniji u kojoj se uslugama dodaje proizvod, što je drugačiji pristup
od većine dostupnih radova.
Cilj disertacije je da definiše inovativni koncept, zasnovan na sistemu proizvod-usluga, koji
pospešuje poslovanje mobilnog operatora i pomaže mu da se uspešno pozicionira u IoT
ekosistemu. Kvantitativnom i kvalitativnom analizom, kroz više studija slučaja koje su sprovedene
kod mobilnog operatora, posmatranjem servitizacije iz različitih uglova, analizirani su sistem
proizvod-usluga i njegova primena u IoT ekosistemu. Istraživanja su pokazala i potvrdila da je
uspešnu primenu sistema proizvod-usluga moguće obezbediti: (1) primenom različitih oblika
sistema proizvod usluga (kroz razvojne centre mobilnog operatora) (2) primenom otvorenih
inovacija (različitim modelima kolaboracije sa korisnikom i partnerima) (3) promenom u
organizaciji i njenoj kulturi (kreiranjem prilagođenog paketa proizvod-usluga i pilot projektima).
Grupisanjem tri velike istraživačke, naučne i praktične oblasti: sistem proizvod-usluga, IoT i
otvorene inovacije u disertaciji je definisan održivi koncept koji ima pogodnost za korisnika (u
smislu dobijanja dobrog rešenja), za kompaniju (u smislu boljeg poslovanja kroz odgovarajuće
poslovne modele) i za zajednicu (jer pospešuje inovacije i odgovara izazovima savremenog doba).
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.