Title
Unapređenje procesa pripreme i realizacije lične prodaje primenom modela i metoda operacionih istraživanja
Creator
Simonović, Dragoljub, 1951-
CONOR:
33944423
Copyright date
2025
Object Links
Select license
Bez licence - direktna primena zakona
License description
Ako ne izaberete neku od licenci, vaše zaštićeno delo može biti korišćeno samo u okviru opštih ograničenja autorskih prava. Na taj način ne dozvoljavate komercijalno ni nekomercijalno korišćenje, naročito reprodukciju, distribuciju, emitovanje, dostupnost i obradu dela. Izbor Creative Commons (CC) licence promoviše diseminaciju vašeg dela. Za više informacija: http://creativecommons.org.rs/licence
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 16.09.2025.
Other responsibilities
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Fakultet organizacionih nauka
Group
Katedra za operaciona istraživanja i statistiku
Alternative title
Improving the process of preparation and implementation of personal salling using operational research models and methods
: doctoral dissertation
Publisher
[D. Simonović]
description
Društvene nauke / Analiza podataka
description
Social sciences / data analysis
Abstract (sr)
Predmet istraživanja doktorske disertacije je ispitivanje mogućnosti unapređenja procesa pripreme i realizacije lične prodaje primenom modela i metoda operacionih istraživanja. Krjz provedeno istraživanje je pokazano da se Analiza obavijanja podataka i RFM metoda mogu uspešno koristiti za ocenu efikasnosti i rangiranje prodajnog osoblja i za komparativnu analizui merenje efikasnosti prodajnih centara.
Cilj istraživanja je razvoj novog modela unapređenja lične prodaje koji bi omogućio razvoj dugoročnih odnosa sa kupcima u segmentu prodaje robe široke potrošnje primenom metoda i modela operacionih istraživanja. Napredak istraživanja u oblasti lične prodaje je otežan usled nedostatkom sveobuhvatnog konceptualnog modela proces lične prodaje. U središtu pažnje je istraživanje postojećih modela lične prodaje, identifikovanje prednosti i nedostataka, i integrisanje dobrih praksi za efikasno upravljanje ličnom prodajom u generisanju dodate vrednosti za organizaciju.
U doktorskoj disertaciji je pokazano da je kontinuirano unapređenje procesa pripreme i realizacije lične prodaje ključni faktor poboljšanja tržišne pozicije i ostvarenja dugoročnih odnosa sa kupcima. Da bi se unapredilo poslovanje i kreirala konkurentska prednost trgovinskog preduzeća nephodno je osposobljavanje prodajnog osoblja kroz razvoj adekvatnih veština i znanja zaposlenih koji se bave ličnom prodajom. Segmentacija baze kupaca i sprovođenje adekvatnih promotivnih aktivnosti značajno utiče na poboljšanje rezultata postignutih ličnom prodajom i razvoj dugoročnih odnosa sa kupcima.
Inovativni model unpapređenja procesa pripreme i realizacije lične prodaje može da bude implementiran u domaćim organizacijama, uz određena prilagođavanja vezana za specifičnosti organizacije koja ga primenjuje.
Abstract (en)
The subject of the research of the doctoral dissertation is the examination of the possibility of improving the process of preparation and realization of personal selling by applying operational research models and methods. Through the conducted research, it was shown that Data Envelopment Analysis and the RFM method can be successfully used for efficiency evaluation and ranking of sales personnel and for comparative analysis and measurement of the efficiency of sales centers.
The goal of the research is the development of a new model for the improvement of personal selling that would enable the development of long-term relationships with customers in the segment of consumer goods sales by applying operational research methods and models. Research progress in this area has been hampered by the lack of a comprehensive conceptual model of personal salling process. The focus is on researching existing personal selling models, identifying strengths and weaknesses, and integrating good practices for effective personal selling management in generating added value for the organization.
In the doctoral dissertation, it was shown that the continuous improvement of the process of preparation and implementation of personal sales is a key factor in improving the market position and achieving long-term relationships with customers. In order to improve business and create a competitive advantage for a trading company, it is necessary to train the sales staff through the development of adequate skills and knowledge of employees who deal with personal sales. The segmentation of the customer base and the implementation of adequate promotional activities have a significant impact on the improvement of the results achieved through personal selling and the development of long-term relationships with customers.
The innovative model of improving the process of preparation and realization of personal sales can be implemented in domestic organizations, with certain adjustments related to the specifics of the organization applying it.
Authors Key words
Lična prodaja, Unapređenje, Analiza obavijanja podataka, RFM analiza
Authors Key words
Personal sales, Improvement, Data Envelopment Analysis, RFM analysis
Classification
UDK=519.8(043.3)
Coverage
III, 4-120 str.
Type
Tekst
Abstract (sr)
Predmet istraživanja doktorske disertacije je ispitivanje mogućnosti unapređenja procesa pripreme i realizacije lične prodaje primenom modela i metoda operacionih istraživanja. Krjz provedeno istraživanje je pokazano da se Analiza obavijanja podataka i RFM metoda mogu uspešno koristiti za ocenu efikasnosti i rangiranje prodajnog osoblja i za komparativnu analizui merenje efikasnosti prodajnih centara.
Cilj istraživanja je razvoj novog modela unapređenja lične prodaje koji bi omogućio razvoj dugoročnih odnosa sa kupcima u segmentu prodaje robe široke potrošnje primenom metoda i modela operacionih istraživanja. Napredak istraživanja u oblasti lične prodaje je otežan usled nedostatkom sveobuhvatnog konceptualnog modela proces lične prodaje. U središtu pažnje je istraživanje postojećih modela lične prodaje, identifikovanje prednosti i nedostataka, i integrisanje dobrih praksi za efikasno upravljanje ličnom prodajom u generisanju dodate vrednosti za organizaciju.
U doktorskoj disertaciji je pokazano da je kontinuirano unapređenje procesa pripreme i realizacije lične prodaje ključni faktor poboljšanja tržišne pozicije i ostvarenja dugoročnih odnosa sa kupcima. Da bi se unapredilo poslovanje i kreirala konkurentska prednost trgovinskog preduzeća nephodno je osposobljavanje prodajnog osoblja kroz razvoj adekvatnih veština i znanja zaposlenih koji se bave ličnom prodajom. Segmentacija baze kupaca i sprovođenje adekvatnih promotivnih aktivnosti značajno utiče na poboljšanje rezultata postignutih ličnom prodajom i razvoj dugoročnih odnosa sa kupcima.
Inovativni model unpapređenja procesa pripreme i realizacije lične prodaje može da bude implementiran u domaćim organizacijama, uz određena prilagođavanja vezana za specifičnosti organizacije koja ga primenjuje.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.
